Projekt "Kreatywne Tygryski"
Celem projektu jest zwiększenie jakości edukacji w Niepublicznym Przedszkolu Artystyczno – Językowym „Tygrysek” w Głownie ukierunkowane na wspieranie równego dostępu do dobrej jakości, włączającego kształcenia i szkolenia, w szczególności w odniesieniu do grup w niekorzystnej sytuacji, poprzez podniesienie kompetencji/kwalifikacji nauczycieli, wyposażenie 3 pomieszczeń, wyposażenie placu zabaw oraz poprzez organizację dodatkowych zajęć dla dzieci w zakresie wyrównywania stwierdzonych deficytów, rozwoju kompetencji emocjonalno- społecznych, kompetencji kluczowych, w tym: terapii logopedycznej, glottodydaktycznej, pedagogicznej, arteterapii, edukacji przez ruch, warsztatów naukowo-eksperymentalnych, zajęć ekologicznych.
Projekt jest realizowany w terminie: 01.04.2024 – 31.03.2026
Wartość projektu: 405 595,05
Kwota dofinansowania: 365 035,54
Źródło dofinansowania: środki unijne Europejskiego Funduszu Społecznego, numer naboru FELD.08.06-IZ.00-001/23
Zakres interwencji: Wsparcie na rzecz wczesnej edukacji i opieki nad dzieckiem (z wyłączeniem infrastruktury)
W celu zgłoszenia dziecka na dodatkowe zajęcia należy wypełnić formularz zgłoszeniowy, deklarację i umowę uczestnictwa.
Zadanie 1: Wyposażenie Przedszkola Tygrysek w sprzęt i pomoce dydaktyczne niezbędne do realizacji wysokiej jakości kształcenia.
Zadanie obejmuje wyposażenie 3 pomieszczeń i 1 placu zabaw w sprzęt i pomoce dydaktyczne niezbędne do realizacji wysokiej jakości kształcenia, w szczególności poprzez zakup: bezpiecznej nawierzchni i huśtawki do placu zabaw, wyposażenia sali terapeutycznej, tablic interaktywnych, instrumentów muzycznych, odtwarzacza CD. Zakup nowego sprzętu multimedialnego, pomocy dydaktycznych, wzbogaci i unowocześni istniejącą już bazę dydaktyczną i edukacyjną oraz umożliwi pracę nauczycieli i terapeutów w aspekcie dydaktycznym, terapeutycznym, jak i realizowania zaplanowanych zajęć dodatkowych, w tym dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Termin: IV-VIII 2024
Zadanie 2: Doskonalenie kompetencji/ kwalifikacji nauczycieli Przedszkola Tygrysek.
Zadanie jest skierowane do 4 nauczycielek Przedszkola Tygrysek. Zadanie polega na podnoszeniu kompetencji i kwalifikacji poprzez uczestnictwo w studiach
i kursach realizowanych przez trenerów zewnętrznych:
- Studia podyplomowe ”Pedagogika korekcyjno-kompensacyjna”: 2 semestry, dla 1 nauczycielki, która uzyska kwalifikacje do pracy terapeutycznej
w zakresie wspierania rozwoju dzieci w instytucjach edukacyjnych tym samym uzyska tytuł terapeuty pedagogicznego - Studia podyplomowe „Diagnoza, terapia pedagogiczna i rewalidacyjna indywidualna z arteterapią”: 3 semestry dla 1 nauczycielki, która nabędzie umiejętności niezbędne do pracy z uczniami ze SPE (specjalnych potrzebach edukacyjnych), diagnozowania i terapii dzieci z różnymi trudnościami
- Kurs „Terapia ręki i zaburzeń motoryki małej” I i II stopnia, 16h, dla 4 nauczycielek, które zdobędą wiedzę i umiejętności w zakresie samodzielnego prowadzenia diagnozy, planowania i prowadzenia terapii ręki i zaburzeń motoryki małej
- Kurs „Edukacja przez ruch – skuteczny system pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym” według systemu Doroty Dziamskiej: 16h, on-line,
dla 4 nauczycielek, które nabędą umiejętność wykorzystania zabaw do doskonalenia koordynacji wzrokowo-ruchowej, wykorzystania origami do kształtowania odporności emocjonalnej i kompetencji matematycznych - Kurs „Lekcja tolerancji dla przedszkolaków”: 3h, on-line, dla 4 nauczycielek, które nabędą wiedzą nt. różnych rodzajów dyskryminacji oraz sposobów jej przeciwdziałania, dowiedzą się jak wprowadzić takie wartości jak tolerancja i akceptacja do programu zajęć z dziećmi
Zadanie 3: Warsztaty naukowo-eksperymentalne dla dzieci (rozwijające kompetencje kluczowe)
Zadanie skierowane do 21 dzieci (10K/11M). Warsztaty realizowane w 3 grupach (po 7 dzieci), w wymiarze 1 h/tydz./na grupę* 45 tyg.
Łącznie 135h dla 21 dzieci.
Tematyka warsztatów, to min: Niesamowity świat roślin; Na ratunek planecie; Mikroby nasz przyjaciel czy wróg; Czy to czary? Nie to fizyka; Poczuj chemię; Woda jako rozpuszczalnik i jako składnik organizmów żywych; Zwierzaki cudaki.
Zostaną również zrealizowane 3 warsztaty wyjazdowe do Zakątka Odkrywców.
Dzieci nabędą umiejętności m.in: obserwowania i interpretowania ciekawych zjawisk z zakresu edukacji przyrodniczej, przeprowadzania prostych doświadczeń, wyciągania wniosków, wykorzystania zjawisk przyrodniczych w życiu codziennym, umiejętność rozwiązywania problemów, pracy zespołowej.
Zadanie 4: Terapia logopedyczna
Zadanie skierowane do 10 dzieci (3K/7M) – prowadzone przez specjalistę zewnętrznego, realizowane w 3 gr. (po 3-4 dzieci),
w wymiarze 0,5h/tydz./gr.*46tyg. Łącznie 69h, dla 10 dzieci.
Dzięki pracy z logopedą dzieci min. usprawnią komunikację językową, zbudują świadomość własnej osoby i akceptacji siebie, rozwiną zdolności skojarzeniowe, koncentrację uwagi i pamięć.
Zadanie 5: Terapia glottodydaktyczna „Świat głosek i liter”
Zajęcia skierowane do 15 dzieci (7K/8M), realizowane 3 gr. (5 dzieci) w wymiarze 1h/tydz./gr.* 45 tygodni. Łącznie 135h dla 15 dzieci.
Na warsztatach dzieci min. usprawnią koordynację wzrokowo-słuchowo-ruchową, orientację w schemacie własnego ciała i przestrzeni, poznają litery w czterech wersjach: małe i wielkie, drukowane i pisane, poprawnie kreślą litery i cyfry, czerpią radość z nauki i efektów pracy, co w konsekwencji prowadzi do umiejętności czytania.
Zadanie 6: Terapia pedagogiczna – zajęcia specjalistyczne wyrównujące stwierdzone deficyty
Zadanie skierowane do 10 dzieci (3K/7M) – prowadzone przez specjalistę zewnętrznego, realizowane w 3 gr. (po 3-4 dzieci), w wymiarze 1h/tydz./gr. *45tyg. Łącznie 135h, dla 10 dzieci.
Dzieci m.in. usprawnią analizę i syntezę wzrokową i słuchową, poprawią orientację przestrzenną, udoskonalą spostrzegawczość, koordynację wzrokowo – ruchowo-słuchową, poprawią koncentrację uwagi oraz bezpośredniej pamięci wzrokowej i słuchowej, usprawnią logiczne myślenia, rozwiną kompetencje komunikacyjne, podniosą samoocenę oraz wiarę we własne możliwości.
Zadanie 7: „Cyfrowe smyki” – zajęcia rozwijające kompetencje cyfrowe
Warsztaty skierowane do 6 dzieci (3K/3M), realizowane w 1grupie, w wymiarze 1h/tydz./gr. *45tyg. Łącznie 45h, dla 6 dzieci.
Celem zajęć jest przygotowywanie dzieci do świadomego, refleksyjnego i bezpiecznego korzystania z nowoczesnych technologii i narzędzi cyfrowych, dzieci wzbogacą wiedzę o świecie technicznym, poznają narzędzia multimedialne (tablica multimedialna, tablet, robot, długopis) i sposoby ich wykorzystania oraz nabędą umiejętności podstaw kodowania.
Zadanie 8: „Młodzi Einsteini” – zajęcia rozwijające kompetencje matematyczne
Zajęcia dla 12 dzieci (6K/6M), realizowane w 2gr. (6dzieci), w wymiarze 1h/tydz./gr. *45tyg. Łącznie 90h, dla 12 dzieci.
Program zajęć to min. kształtowanie umiejętności określania i dokonywania pomiarów i długości, szerokości i wysokości, nauka liczenia – dodawanie
i odejmowanie, rozwój umiejętność logicznego myślenia, dedukcji i wnioskowania.
Zadanie 9: „W naszym ekoogrodzie” – zajęcia z edukacji ekologiczne
Skierowane do 24 dzieci (11K/13M), realizowane w 3gr. (8dzieci), w wymiarze 1h/tydz./gr. *45tyg. Łącznie 135h, dla 24 dzieci.
Dzieci poznają zasady uprawy ogrodu: przygotowanie gleby, sianie, sadzenie i pielęgnowanie roślin, rozwijają postawę proekologiczną, nabędą umiejętność oszczędnego korzystania z wody, segregowania śmieci. W ramach zajęć będą zorganizowane warsztaty ekologiczne w Gospodarstwie Agroturystycznym
w Konarzewie.
Zadanie 10: Edukacja przez ruch – zajęcia prowadzone systemem Edukacja przez ruch Doroty Dziamskiej
Skierowane do 20 dzieci (10K/10M), realizowane w 2 gr. (po 10 dzieci), w wymiarze 1h/tydz./gr. *45tyg. Łącznie 90h, dla 20 dzieci.
Zajęcia obejmują min. ćwiczenia z rytmem i muzyką w tle wykonywane jedną ręką, oburącz lub naprzemiennie, ćwiczenia manipulacyjne wspomagające sprawność dłoni, rąk, nóg i całego ciała, ćwiczenia spontanicznego ruchu całego ciała, które wspomagają koncentrację uwagi, pamięć i wyobraźnię. Dzieci rozwiną umiejętności wyrażania siebie w sposób niewerbalny, nabędą umiejętności zgodnego współdziałania w parze oraz w zespole.
Zadanie 11: Arteterapia
Zajęcia skierowane do 20 dzieci (9K/11M) – prowadzone przez terapeutę zewnętrznego, realizowane w 2gr. (10 dzieci), w wymiarze 1h/tydz./gr. *45tyg. Łącznie 90h, dla 20 dzieci.
Zajęcia z wykorzystaniem technik plastycznych, w tym: malowanie; małe formy rzeźbiarskie, orgiami, małe formy graficzne. Efekty zajęć to: zmniejszenie poziomu agresji, napięcia emocjonalnego, wyciszenie, akceptacja siebie i innych, nabycie pozytywnych nawyków i reakcji, znajomość materiałów plastycznych i umiejętność ich wykorzystania w sposób twórczy, zwiększenie samodzielności w działaniu, nabycie umiejętności wyrażania swoich myśli, emocji, przeżyć w sposób społecznie akceptowany, nabycie umiejętności współpracy w grupie. W ramach zajęć zostaną zrealizowane wyjazdy do teatru Baśniowa Kawiarenka w Łodzi: 1 x m-c.
Zadanie 12: Koszty pośrednie
W ramach zadania realizowane będą działania związane zarządzaniem projektem, w tym m.in. utworzenie i działalność zespołu zarządzającego, działania informacyjno-promocyjne projektu.
1. Przedszkole Niepubliczne Artystyczno – Językowe „Tygrysek” w Głownie
2. Dzieci objęte edukacją przedszkolną w liczbie 35 (15K/20M), w tym dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych w liczbie 17 (8K, 9M)
3. Nauczyciele zatrudnieni w przedszkolu: 4 osoby (4K)
Zwiększenie jakości edukacji w Niepublicznym Przedszkolu Artystyczno – Językowym „Tygrysek” w Głownie poprzez:
- równy dostępu do dobrej jakości, inkluzywnego kształcenia i szkolenia, w szczególności w odniesieniu do grup w niekorzystnej sytuacji
- podniesienie kompetencji i kwalifikacji nauczycieli
- organizację dodatkowych zajęć dla dzieci w zakresie wyrównywania stwierdzonych deficytów, rozwoju kompetencji emocjonalno- społecznych, kompetencji kluczowych, w tym: terapii logopedycznej, glottodydaktycznej, pedagogicznej, arteterapii, edukacji przez ruch, warsztatów naukowo-eksperymentalnych, zajęć ekologicznych
- wyposażenie 3 pomieszczeń w pomoce dydaktyczne
- wyposażenie placu zabaw, min. w bezpieczną nawierzchnie
- Zwiększenie jakości edukacji w Niepublicznym Przedszkolu Artystyczno – Językowym „Tygrysek” w Głownie.
- Wzbogacenie i unowocześnienie bazy dydaktycznej i edukacyjnej przedszkola poprzez zakup nowego sprzętu multimedialnego, pomocy dydaktycznych, wyposażenia sali terapeutycznej, remont placu zabaw.
- Podniesienie poziomu wiedzy, kompetencji, umiejętności nauczycieli przedszkola – kwalifikacje do pracy terapeutycznej, prowadzenia terapii ręki, edukacji przez ruch oraz prowadzenia zajęć z zakresu przeciwdziałania dyskryminacji.
- Dzieci nabędą kompetencje kluczowe/umiejętności uniwersalne, w tym m.in:
- z zakresu edukacji przyrodniczej, przeprowadzania prostych doświadczeń chemicznych, poznają podstawowe zjawiska z zakresu fizyki
- poznają zasady uprawy ogrodu, rozwiną postawę proekologiczną, nabędą umiejętność oszczędnego korzystania z wody, segregowania śmieci
- zdobędą umiejętności liczenia, przeprowadzania prostych działań matematycznych, rozwiną umiejętność logicznego myślenia, dedukcji i wnioskowania
- dzieci wzbogacą wiedzę o świecie technicznym, zostaną przygotowane do świadomego, refleksyjnego i bezpiecznego korzystania z nowoczesnych technologii i narzędzi cyfrowych, poznają narzędzia multimedialne i sposoby ich wykorzystania oraz nabędą umiejętności podstaw kodowania
- zajęcia rozwiną umiejętność rozwiązywania problemów, pracy zespołowej
5. Zajęcia terapeutyczne zapewnią dzieciom prawidłowy rozwój emocjonalny, poznawczy i behawioralny, a w szczególności:
- zmniejszenie poziomu agresji, napięcia emocjonalnego, wyciszenie, akceptacja siebie i innych, nabycie pozytywnych nawyków i reakcji
- zwiększenie samodzielności w działaniu, nabycie umiejętności wyrażania swoich myśli, emocji, przeżyć w sposób społecznie akceptowany
- dzieci usprawnią komunikację językową, zbudują świadomość własnej osoby i akceptacji siebie, rozwiną zdolności skojarzeniowe, koncentrację uwagi i pamięć
- usprawnią koordynację wzrokowo-słuchowo-ruchową, orientację w schemacie własnego ciała i przestrzeni, nauczą się kreślić litery i cyfry i zdobędą umiejętność czytania
- dzieci rozwiną umiejętności wyrażania siebie w sposób niewerbalny, nabędą umiejętności zgodnego współdziałania w parze oraz w zespole
udoskonalą spostrzegawczość, wyobraźnię, podniosą samoocenę oraz wiarę we własne możliwości
HARMONOGRAM – aktualizacja 27.11.2024
WARSZTATY NAUKOWO – EKSPERYMENTALNE (zadanie nr. 3) | |
GRUPA I Środa 14:30 – 15:30
GRUPA II Piątek 13:00 – 14:00
GRUPA III Piątek 14:00 – 15:00
| |
TERAPIA LOGOPEDYCZNA (zadanie nr. 4) | |
GRUPA I Piątek 9:30 – 10:00
GRUPA III Piątek 10:45 – 11:15 | GRUPA II Piątek 10:00 – 10:30
|
GLOTTOTERAPIA (zadanie nr. 5) | |
GRUPA I Wtorek 10:00 – 11:00
| GRUPA II Wtorek 11:00 – 12:00
|
GRUPA III Czwartek 11:00 – 12:00
|
|
TERAPIA PEDAGOGICZNA (zadanie nr. 6) | |
GRUPA I Poniedziałek 8:30 – 9:30
| GRUPA II Poniedziałek 9:30 – 10:30
|
GRUPA III Poniedziałek 10:30 – 11:30
|
|
CYFROWE SMYKI (zadanie nr. 7) | |
GRUPA I Czwartek 12:15 – 13:15
| |
MŁODZI EINSTEINI (zadanie nr. 8) | |
GRUPA I Poniedziałek 13:00 – 14:00
| GRUPA II Poniedziałek 13:00 – 14:00
|
W NASZYM EKOOGRODZIE (zadanie nr. 9) | |
GRUPA I Wtorek 11:00 – 12:00
| GRUPA II Czwartek 15:00 – 16:00 |
GRUPA III Czwartek 15:00 – 16:00 |
|
ARTETERAPIA (zadanie nr. 11)
| |
GRUPA I Środa 12:45 – 13:45
| GRUPA II Piątek 9:40 – 10:40 |
Tutaj znajdziesz dokumenty niezbędne do zgłoszenia dziecka do udziału w zajęciach współfinansowanych z Funduszy Europejskich.
Po kliknięciu na przycisk dokument pobiera się automatycznie.