Zajęcia artystyczne
METODA AKTYWNEGO SŁUCHANIA MUZYKI WG BATTI STRAUSS
Batii Strauss pragnęła przybliżyć dzieciom muzykę klasyczną i po wielu latach poszukiwań znalazła na to skuteczny sposób. Stworzyła metodę aktywnego słuchania muzyki. Dzieci słuchają utworu i wykonują proste ruchy rytmiczne siedząc albo ruchy taneczne według wskazówek nauczyciela. W przypadku dzieci młodszych, są to proste ruchy, ilustrujące krótkie opowiadanie związane z każdym utworem muzycznym. Metoda Batii Strauss daje dzieciom okazję uczestniczenia w utworze muzycznym, przeniknięcia do jego struktury, a w konsekwencji radosny i rozumny odbiór dzieła. Dzieci odczuwają i przeżywają radość wspólnoty tworzenia. Metoda aktywnego słuchania muzyki pozwala na swobodną zamianę ról, jakie mogą pełnić dzieci w danym utworze muzycznym, raz występując w roli wykonawcy, a za chwilę wcielając się w dyrygenta. Dzięki tej metodzie, kształcą swoją wyobraźnię dźwiękową. A utwór, mimo wielokrotnego słuchania nie traci na atrakcyjności. Słuchanie muzyki metodą Batii Strauss integruje różne formy aktywności: słuchanie, granie, tańczenie i śpiewanie z elementami pantomimy, dramy i różnych form plastycznych. Pozwala w sposób niewerbalny odkryć różne aspekty dzieła muzycznego: jego formę, tempo i rytm oraz dynamikę i barwę oraz w stosunkowo krótkim czasie osiągnąć cel zamierzony przez nauczyciela.
ZAJĘCIA TANECZNE
To zajęcia, na których wprowadzamy dzieci w świat muzyki i tańca, a także rozwijamy ich aktywność fizyczną, koncentrację, koordynację ruchową, kształtujemy poprawną sylwetkę. Dzieci będą poznawały podstawy tańców towarzyskich, nowoczesnych, uczyły się kroków tanecznych i etiudek tanecznych. Poprzez ruch i taniec dzieci rozwijają swoją osobowość, nabierają pewności siebie, przełamują barierę nieśmiałości i szybciej nawiązują kontakty z rówieśnikami.
ZAJĘCIA MUZYCZNE Z RYTMIKĄ
Celem zajęć jest inspirowanie dzieci do rozwijania wrażliwości muzycznej. Dzieci uczą się piosenek o różnorodnej tematyce i wykonują je z rytmicznym ruchem lub układami rytmicznymi, kształtują wrażliwość muzyczną oraz umiejętność określania i reagowania na podstawowe elementy muzyki: melodię, rytm, tempo, dynamikę, rejestr muzyczny, barwę dźwięku, metrum, budowę piosenek i utworów orkiestrowych, mają możliwość grania na dziecięcych instrumentach perkusyjnych, uczą się dokładności, porządku i dyscypliny, mają kontakt z muzyką na żywo (gra na fortepianie, instrumentach perkusyjnych), przygotowują się do wszelkich występów publicznych i pokazów, dzięki którym zyskują pewność siebie.